info@hr-face.hu +36 22 514 127

Garancia, na de mire?

A kiszervezés előtt álló cégek nem mindenesetben vannak tisztában azzal, hogy mire kapnak(hatnak) garanciát, mikor valamely tevékenységüket külső szolgáltatóhoz helyezik ki. Röviden áttekintjük a garanciavállalás alapvető formáit:

Garancia szakmai felelősségre

A szolgáltató tevékenységéért szakmai felelősséget vállal. Ez jelenti esetünkben egyrészt a jogszabályi feltételeknek megfelelő bér- és TB elszámolást, másrészt, jelenti a hatósági adatszolgáltatásokat is. Azaz, ha a következő TB ellenőrzésnél az OEP büntet, a bírság a szolgáltató részére átterhelendő. A késedelmes adatszolgáltatásokból eredő bármilyen bírság is ugyanebbe a kategóriába tartozik.

Minőségi garancia

Amikor az outsourcing szolgáltató a minőségre is garanciát vállal. Meghatározásra kerülnek azok az objektív tevékenységi mérőszámok, amelyek megvalósulását a szolgáltató vállalja. Valamint meghatározzák a mérőszámoknak azt a szintjét, aminek meg nem valósulásánál már a szolgáltatót anyagi felelősség is terheli. Például cégünk is nyújt a bérszámfejtés esetében ilyen garanciát. Ha a bérszámfejtési hiba% a mi hibánkból két hónapot meghaladóan 1% felett van, akkor árengedményt nyújtunk. Ez a vevő számára egy biztosíték, a szolgáltató számára pedig erős motiváció, hogy megfeleljen a kitűzött célnak. Örömmel jegyzem meg, hogy cégünk életében még nem fordult elő hogy a bevezetési szakaszt (1-2hónap) követően, több egymást követő hónapban meghaladtuk volna az 1%-os hibaszázalékot.