info@hr-face.hu +36 22 514 127

Az outsourcinggal kapcsolatos jogos és alaptalan félelmeink

Nézzük először az alaptalan félelmeinket...

„Nem lesz rálátásom az adataimra”

Ma már a szolgáltatók jelentős része tudja biztosítani az általa használt bér, illetve HR programhoz az on-line hozzáférést. Így ha akarunk bármikor „belekukkanthatunk” a rendszerbe.

„Hogyan kap így adatokat a HR vagy az ügyvezetés?”

Az aggódások egy része abból ered, hogy eddig a bér vagy HR szoftverből nyerték ki az adatokat (pl. fluktuációs statisztika, lejáró próbaidősök) ami viszont nem lesz a cégnél a jövőben. Ha a kiszervezési folyamat előkészületekor tisztázzuk, hogy mire is van szükségünk, akkor azt a szolgáltató határidőre „szállítja”. Másik megoldásként on-line lekérdezési lehetőséget is kérhetünk a szolgáltatótól. Ehhez azonban annyit fontosnak tartok megjegyezni, hogy a hatékony és jó lekérdezésekhez sok esetben erős programismeret és szakmai ismeret is szükséges. Nem is beszélve arról, hogy mennyi időt és erőforrást spórolunk, ha a kimutatásainkat „készen kapjuk”, nem magunk állítjuk össze.

„A külső cég lassabban képes reagálni, lassulnak bizonyos folyamatok”

A mai on-line világban már nagyon kevés olyan információs feladat van, aminek gyorsaságán a távolság rontana. Sőt a kiszervezett bérszámfejtés esetében még a hóvégi bérszámfejtés gyorsulását is elvárhatjuk, hisz a szolgáltatónál több munkatárssal dolgozik, így időszakos átcsoportosítással és hatékony folyamatokkal elérhető a szolgáltatási idő rövidülése.

És a jogos félelmeink...

Mi lesz azokkal a kollegákal, akik eddig ezt a tevékenységet végezték

A kiszervezés létszámcsökkentést von maga után, hacsak nem találunk valamilyen másik feladatot a cégnél a dolgozóink számára. Ha erre nincs lehetőségünk, akkor bizony számolni kell vele, hogy a kiszervezéshez a kezdetekben „rossz szájíz” is társulhat. Ennek kezelésére szolgálhat, ha a szolgáltató átveszi tőlünk korábbi munkatársunkat, azonban ehhez több feltététel egybeesése is szükséges.

Az emberi tényező akkor is megnehezítheti a helyzetet, ha a munkavállalót tovább foglalkoztatjuk más munkakörben, mert a kiszervezést megfelelő kommunikáció hiányában eddigi munkája leminősítésének éli meg.

Az őszinte és nyílt kommunikáció az az eszköz a kezünkben, amivel ezt a „kezdeti nehéz helyzetet” megoldhatjuk.