Az outsourcing alapgondolata egyszerű. A vállalat csak a profiljába vágó legfontosabb tevékenységeket végezze el, minden mást külső cégekre bízhat. A kiszervezés megvalósítása azonban koránt sem ennyire „leegyszerűsíthető”.
Összegyűjtöttük, hogy mik azok a végzetes hibák, amiket HR folyamatok kiszervezéskor elkövethetünk:
A szó elszáll.
Nem rögzítetem szerződésbe részletesen határidőkkel a szolgáltatótól elvárt tevékenységet. A kezdeti tárgyalási szakaszban általában még mindig mindenki szolgálatkész, és mindent vállal. De mi lesz akkor, ha már a szerződést megkötöttük, a feladatok a szolgáltatón tornyosulnak, és mi még mindig szeretnénk valamit, és csak kérünk, kérünk….
Ki fizet a végén?
Nem tisztázottak a garancia kérdések. Nélkülözhetetlen, hogy a szolgáltató tevékenységéért vállalja a teljes felelősséget. Fontos hogy tudjuk, hogy pl. egy bérszámfejtés kiszervezésekor ki fizet a jövőben, ha büntet az OEP? Mire terjed még ki a garancia? (Garanciákról bővebben a Garancia, na de mire? című cikkünkben olvashat)
Mások is így csinálták - Sablonmegoldások.
Elfogadom a szolgáltató gyakorlatát, anélkül, hogy a saját folyamataimat és elvárásaimat részletesen tisztáznám. Nem létezik egy egységes vevői értékrend, mindannyian mások vagyunk, mást akarunk. Nyugodtan ragaszkodhatunk saját elképzeléseinkhez, persze azért érdemes a szolgáltató tapasztalatát, javaslatait is figyelembe vennünk.